Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Zweeds leren Limburg

  • Ellen

    Hallo,

    Mijn vriend en ik hebben plannen om naar Zweden te verhuizen, is er iemand in de buurt van Sittard in de gelegenheid om ons Zweeds te leren, uiteraard tegen vergoeding!

    Graag reactie via de mail.

    Alvast vriendelijk bedankt!!

    Groetjes Ellen

  • A.G. Kabel

    Om een cursus Zweeds in Nederland te volgen lijkt mij niet zo slim.

    Zelf heb ik een cursus Zweeds via het NTI gevolgd.

    Als je in Zweden bent, en je volgt de cursus SFI ben je na 1 maand net zo ver als een jaar cursus in Nederland.

    De moeilijkheid zit hem niet in de woordenschat of de gramatica, maar veel meer in de uitspraak.

    Wel is het zo dat je met wat “Zweedse taalvoorbereiding” wat zekerder voelt.

    Gewoon verhuizen, het Engels vergeten en je er gewoon “instorten” is het beste.

    Zelf nu 5 maanden in Zweden en ben zelf verwonderd hoe snel je het hier kunt leren.

    Dus niet moeilijk doen of denken.

    Vriendelijke groet André.

  • Jettty

    De Zweedse taal leren via de volkuniversiteit is een zeer goede optie. Je leert daar de goede uitspraak en de beginselen van de taal erg goed. Ik praat uit ervaring. Inmiddels heb ik daarna via particuliere les van een oud docent Zweeds de taal verder zeer goed kunnen leren. Indien je een beetje taalgevoelig bent is het geen moeilijke taal om te leren. Het nadeel van een schriftelijke cursus is dat je minder communiceert, dat gebeurt wel in de lessen. Veel succes. Het is een prachtig land met zeer prettige bevolking. Wij komen daar al meer dan vijftien jaar.

    Suk6. Jetty.

  • Jan van Schaik

    Ik ben ook op zoek naar conversatielessen Zweeds in het Utrechtse…kan iemand mij daar aan helpen ??

  • J. Dassen

    Ellen schreef:

    >

    > Hallo,

    >

    > Mijn vriend en ik hebben plannen om naar Zweden te verhuizen,

    > is er iemand in de buurt van Sittard in de gelegenheid om ons

    > Zweeds te leren, uiteraard tegen vergoeding!

    >

    > Graag reactie via de mail.

    >

    > Alvast vriendelijk bedankt!!

    >

    > Groetjes Ellen

    Hallo Ellen

    Is het jou gelukt om iemand in de buurt van Sittard te strikken die jou de Zweedse taal geleerd heeft?

    Graag je bericht, gr. Jos